Marktplaats.nl : Een boek waarin een onderneming zichzelf opnieuw uitvind.
Marktplaats.nl : Een boek waarin een onderneming zichzelf opnieuw uitvind.

Marktplaats.nl : Een boek waarin een onderneming zichzelf opnieuw uitvind.

Voor het vak meertalige online en offline media kwam ik terecht op het boek ‘Marktplaats.nl’. Een boek waarin een bedrijf dat zich niet aan zijn markt aanpast zich volledig moet heruitvinden om wel mee te kunnen zijn met de concurrentie.

Marktplaats is vergelijkbaar met het Belgische 2dehands.be. Met andere woorden een site waar mensen spullen die ze niet meer gebruiken op kunnen verkopen. Dit boek gaat over de opstart van het bedrijf waarin duidelijk wordt verteld hoe het bedrijf aan zijn succes is gekomen en de fouten die ze zijn ondergaat met de meer conservatieve methode toe te passen en het meer in groepen werken in plaats van als één geheel naarmate de expansie van het bedrijf. De auteurs willen hun lezers duidelijk maken dat dit niet altijd de juiste aanpak was en dat mensen elementen uit het boek moeten halen en dit verwerken in hun eigen onderneming.

“Kies uit wat je bevalt, pas bepaalde elementen aan naar believen, negeer wat voor jouw organisatie niet relevant is. En deel je ervaringen vooral met ons, zodat ook wij daar op onze beurt van kunnen leren!”

(Van Duijn; Jonker Roelants; Joosen, 2019, p.11)

Het boek is dus een mooi voorbeeld van hoe je als onderneming kan leren uit fouten van een onderneming die ze al heeft gemaakt. en het brengt je vooral wegwijs in hoe een onderneming moet omgaan met zijn werknemers met als rode draad dat werken als één geheel essentieel blijft en dat klantgericht werken een prioriteit.

Dit boek is een absolute aanrader voor mensen van de richting netwerkeconomie en/of mensen die een eigen bedrijf willen starten en bepaalde fouten willen vermijden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *